Соціальні мережі розвивають стадний інстинкт

соціальні мережіСоціальні мережі цілком логічне продовження розвитку інтернету, якщо взяти до уваги назву найбільш поширеною системи працюючої на ньому «World Wide Web», що означає по російська - всесвітня павутина.

Своєрідна аналогія

Соціальні мережі це дійсно всесвітня павутина в мініатюрі, але є дві істотні відмінності:

утворюють павутину вже не сервери, а конкретні люди;

в цій павутині присутні павуки;

Саме «павуки» цілком логічна назва для людей (груп людей), які харчуються за допомогою соціальних мереж нашою свідомістю, програмуючи на певні дії, за допомогою інформаційних вірусів.

Приклад перший - характерний

Для першого прикладу наведемо качку дворічної давності, тема якої стикається з тематикою нашого сайту. У 2012 році хтось опублікував в групі «Дітки» пост, який просто перевернув свідомість багатьох користувачів «вконтакте». Там людям буквально «відкривали очі» на те що, квадратики на задній стороні тюбиків з шампунями, зубними пастами, різними кремами і тому подібним сигналізують своїм кольором про ступінь натуральності продукту міститься в цьому тюбику. Натисніть на фото, щоб побачити даний пост у всій красі.

Понад сорок шести тисяч людей поставили «мені подобається», погоджуючись з цим повідомленням і сприяючи його подальшому поширенню. Мало того, почалася справжня паніка. Люди кинулися перевіряти свої тюбики, планували робити те ж саме, перш ніж купити товар.

обман в facebook

За словами фахівців, в нашому, звичайному світі, ці квадратики і прямокутники означають буквально наступне:

квадратики на тюбиках

Страшно подумати, до чого могли б дійти розповсюджувачі старої байки про лаурилсульфат натрію, будь тоді у них в руках такий шикарний інструмент як соціальні мережі.

Ще приклади

Подібні дурниці в соціальних мережах постять пачками, як наприклад ця казка про пташок

птички жевачка

Звичайно, можна думати, що автор бореться за благу справу, напевно, майже у кожного хоч раз постраждала одяг від кинутої кимось жувальної гумки. Але не поспішайте з висновками ...

Ще один приклад - історія про «спеціальні можливості» банкоматів для боротьби з грабіжниками, яка, до речі, засвітившись на «фейсбуці» і «вконтакте», продовжує гуляти по «однокласникам» і на момент публікації даної статті. І так далі і тому подібне. Якщо вам відомі подібні історії, напишіть про них в коментарях.

Кому це потрібно

Для чого запускаються такі інформаційні віруси, однозначно сказати важко. На наш погляд, за рідкісним винятком, їх запускають люди, які сприймають інших користувачів мережі як стадо і хочуть, хоч ненадовго, стати його пастухом, направивши в потрібну їм сторону.

Щоб краще зрозуміти тенденцію, можна провести аналогію я з вірусам комп'ютерними. Хтось запускає їх заради забави, а хтось пише троянські програми, які намагаються вкрасти ваші гроші. У другому випадку в соціальних мережах працює ціла індустрія, яка створює, як це називається у фахівців - «позитивний імідж компанії в мережі» або навпаки негативний імідж конкурента за допомогою несправжніх користувачів і постів з прихованою рекламою (антирекламою). Ті ж технології використовуються і для рекламних відгуків, але в соц. мережах працювати продуктивніше. Правильно запущена «качка» швидко полетить сама.

Поділіться корисною інформацією:

 

 

 

Один з найпопулярніших пошукових запитів в інтернеті - це відгуки про будь-які товари і послуги.Кількість таких запитів лише в Рунеті обчислюється семизначним числом. Але якщо з відгуками про побутову техніку, наприклад, все більше мене...

Коментарі

Дуже цікава інформація, проілюстрована конкретними фактами! На тему "стадного інстинкту" також можна прочитати матеріал у №7 психологічного журналу "Експеримент".

Post new comment

Нотатка

Пожалуйста, не оставляйте внешних ссылок, такие комментарии блокируются автоматически. Все комментарии на этом сайте публикуются только после просмотра модератором.

Сразу после публикации, Вы можете получить уведомление на ваш электронный ящик. Если Вы хотите получить уведомление, поставьте галочку под формой комментариев.

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Яндекс.Метрика