За що ми платимо

шампуньЦіна товару це, мабуть, перше, що хвилює споживача. Але з чого вона складається, і чи завжди виправдана висока ціна на той чи й інший шампунь або кондиціонер? Чи можна за невисоку ціну придбати якісний товар?Чи варто переплачувати за бренд? На ці та інші питання можна знайти відповіді у цій публікації.

Погляди споживачів, маркетологів і виробників на ціноутворення дещо відрізняються один від одного. Якщо покупець готовий заплатити за товар певної фірми більшу ціну, ніж за аналогічні пропозиції інших виробників, то робить він це в надії одержати більш якісний товар. Адже для більшості споживачів на другому місці, після ціни товару, а іноді і на першому місці стоїть якість.

Якість товару

Багато споживачів, говорячи про якість товару, насправді мають на увазі його ефективність. Однак потрібно розуміти різницю.Як правило, дорогі косметичні продукти обов'язково будуть
якісними. Вони складаються з якісних інгредієнтів, контроль якості на виробництві теж буде на висоті. Такі продукти, швидше за все не будуть алергенів, шампунь буде прекрасно піниться, приємно пахнути і т.д.Але от очікуваного, завдяки рекламі, ефекту може і не бути. І в цьому сенсі дорогий і дешевий шампунь можуть бути абсолютно однаковимі.

У косметичної промисловості Росії є деякі особливості. У певному сенсі це стосується і України. Після розпаду СРСР колись потужна хімічна галузь серйозно постраждала.Решта підприємств не здатна забезпечувати косметичні фірми адекватним сировиною. Тому багато якісні інгредієнти привозиться з-за кордону.З шаленими митами.У зв'язку з чим, собівартість косметики російських марок на основі якісних імпортних інгредієнтів, мабуть, найвища в світі. Тому конкурентно здатними в секторі мас-маркету можуть бути тільки продукти на основі вітчизняної сировини. І сподіватися знайти на полицях супермаркету якісні та ефективні косметичні продукти не варто. Рідкісним винятком може стати продукція тих виробників, які витрачають кошти не на маркетинг.

Маркетинг

Незважаючи на те, що саме якість товару має найбільше хвилювати споживача, насправді покупців не меншою, а іноді і більшою мірою хвилює його статус. А звикли ми так думати саме завдяки маркетологам. І як не дивно, саме масове виробництво шампунів дало серйозний поштовх розвитку маркетингу. Згадаймо історію просування брендів L'Oreal і Breck.

Косметічне виробництво - це дуже великі гроші, серйозний, прорахований до дрібниць, бізнес.У кожній компанії трудяться як технологи, так і маркетологи, і якраз останні визначають, яким має бути продукт.Бо головне для виробника створення продукту, який буде добре продаватися. Тобто дати споживачеві те, що він хоче, упаковку, яка йому сподобається, напис на етикетці, яка пообіцяє те, що покупець хоче від конкретного косметичного продукту і так далі.Наприклад, останнім часом споживачі прагнуть до всього натурального в косметиці. І природно виробники з пешат наповнити ринок «натуральними» шампунями, кондиціонерами, масками для волосся і т.п.

Отже, левова частка бюджету багатьох косметичних компаній витрачається на маркетинг і рекламу. Також чимала частина коштів, особливо в преміум сегменті, вкладається в оригінальну упаковку. А що ж залишається на вміст цих розрекламованих пляшечок? Чи можна за таких пріоритетах розраховувати на ефективність?

Ефективність

Якщо говорити про шампуні, то про його ефективність можна судити за двома критеріями:

- Наскільки добре він відмиває волосся;

- Наскільки мінімізована шкода, яку завдають шкірі голови і волоссю.

Останнім часом у гонитві за покупцями, виробники стали наділяти свою продукцію масою додаткових властивостей.Тепер реклама вже не один десяток років обіцяє не просто чисте миття, але і масу інших можливостей аж до профілактики і навіть лікування (!!!)облисіння. І оскільки деякі споживачі все ж читають склад, в шампуні почали додавати величезну кількість непотрібних інгредієнтів.

Але, не дивлячись на таку велику кількість складових, на початку списку після води (water), ми бачимо все той же стандартний набір.Як правило, це: Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride.Однак це не означає, що всі шампуні, миюча формула яких включає в себе ці компоненти, абсолютно однакові.Головне ноу-хау кожного виробника це співвідношення базового ПАР і з-ПАР один з одним.Адже при неправильному змішуванні навіть виключно «м'яких» ПАР, готовий продукт може вийти неефективним.Хоча з іншого боку, миюча косметика різних торгових марок (різні бренди) що знаходиться в одному ціновому сегменті і належить одній корпорації, можуть нічим крім кольору, запаху та упаковки один від одного не відрізнятися.

шампуньЦіна і сегментація

Як правило, косметика ділиться на три цінові категорії: мас-маркет, професійна косметика і косметика класу люкс.Хоча відносно недавно з'явилася так звана косметика мідл-класу.В основному це марки, що засяли у променях слави топ-моделей і демократичних одежних фірм - Naomi Campbell, Mexx та ін (належать Cosmopolitan Cosmetic).

Мас-маркет

Косметику з цього цінового сегмента можна зустріти де завгодно від міського ринку і супермаркету до спеціалізованих мережевих магазинів, в яких її найчастіше і купують.

Професійна косметика

Найчастіше звичайний споживач стикається з псевдо професійної косметикою.У першу чергу це стосується шампунів. Справжній професійний шампунь, який використовують в перукарнях, не так серйозно відрізняється за ціною від мас-маркету, якщо взяти до уваги обсяг пляшки.Прийнято вважати, що професійні шампуні принципово відрізняються від звичайних.Відмінності дійсно є, але зовсім не такі, як думають багато споживачів.

Косметика класу люкс

Покупці такої косметики основну суму платять за статус. Незалежно від того, що містить в собі розкішна упаковка, така косметика не може коштувати дешево. В іншому випадку селективну продукцію за зниженими цінами стали б купувати «неселективні» покупці. А для благородних марок - це загроза «розмивання» бренду, становлення якого коштувало величезних грошей. Хоча слід зазначити, що в Україні та Росії така косметика коштує на 30-40% дорожче, ніж в Європі.

Поділіться корисною інформацією:

 

 

 

Один з найпопулярніших пошукових запитів в інтернеті - це відгуки про будь-які товари і послуги.Кількість таких запитів лише в Рунеті обчислюється семизначним числом. Але якщо з відгуками про побутову техніку, наприклад, все більше мене...

Коментарі

Post new comment

Нотатка

Пожалуйста, не оставляйте внешних ссылок, такие комментарии блокируются автоматически. Все комментарии на этом сайте публикуются только после просмотра модератором.

Сразу после публикации, Вы можете получить уведомление на ваш электронный ящик. Если Вы хотите получить уведомление, поставьте галочку под формой комментариев.

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Яндекс.Метрика